Friday, December 16

Think of it :)


Mesti ta best kan gaduh tiap-2 hari dgn bf. Setiap kali gaduh, mesti kita fikir, belum cukup sempurna ke aku kat mata dia, kau rse hubungan dgn kau rapuh serapuhnya. Yela, kau da cuba wt terbaik tpy itu yg jady ta mcm kau hrapkan.

Hm pelik? Ehh bukan bukan. Bukan aku yg gaduh :)
Ney ha, kwn ak ney. kawan baikk aku. Ala yg gmbr dy ad kt bwh gmbr superman ak sebelah ney. Huuu.

Tascha :)

Kau selalu ckp "sampai bila wey kitaorg mcm ney."
Macam ney lha, ak selalu ckp bersabar.
Bersabar tu bukan dpt dosa. Pahala taw. Hm, kalau kau rasa kau ta mampu na tanggung lagy, cerita. Cerita pada dia.
Kau luah pada dia. Kau ckp dkat dia, tolong dengar tanpa balas.
Kalau dia cintakan kau sesungguhnya, dia akan berhenti melukakan kau.
Kalau dia rindukan kau setiap detik, dia akan egat kau sentiasa.
Tiada siapa yg mahu hubungan mereka hancur. Aku pun ta mahu tapi aku etrsepit. Kau tidak. Jadi kau masih mampu buat pilihan. Jgn biarkan setiap apa yg kau impikan bersama dia jadi mimpi semata-mata. Tidak mustahil itu berlaku :)

Masa aku buat ujian TEST BERANI BENAR tu kat dia, kau tahu ta setiap jwpan dy, merupakan jwpn sbenar. Setiap jwpn dy menunjukkan sikap dy yg sebenar. Romantik, Bertanggungjwab, Hormat orang tua, Setiakawan, dan paling penting aku nampak dia MAMPU BAHAGIAKAN KAU walaupun dia tidak punya apa-2.

Jgn kecewakan org kalau kau rasa kau ta na kecewa.
Jgn lukakan hati org kalau kau rasa kau ta na terluka.
Jgn menduakan org kalau kau rasa kau ta na diduakan.
Teruskan tersenyum walaupun pahit, teruskan gembira walaupun duka,
Teruskan bahagia walaupun sakit. Cinta ta harus memiliki tapi cinta ta juga perlu dilepaskan. 
Berjuanglah kalau kau masih mahukan dia, kalau kau masih perlukan dia, kalau kau masih inginkan dia, dan kalau kau masih ada dia dlm hati kau :)

Kalau benar dia jodoh kau, berlarilah kau walau kemana pun, kau akan tetap kembali pada dia,
Kalau dia benar bukan jodoh kau, dekatilah dia walau setiap detik pun, kau akan tetap terpisah dari dia. 

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Relax :)


Haha comel kan tengok kat atas ney . 
Hm actually tataw na update ap. Hm tasya ajak aku jln-2 19 ney. Ak tataw lha bpk ak bgy pegy ke ta. Hpefully bgy sbb seriously aku na sgt jln ngn dy. Hm 3 hari je ayah. Boleyyy lha. Hmm~
Superman aku pulak, gy cameron. Untung le dpt brcutyy. Ak ney ta gy mne pun sbb parents kerja. Busy. Jady na jln-2, jln sndiri jea. Hu. 

22 ney kkak ak pulak na kena blek poli. Hm mak ak ckp lpas settle kkak ak msuk ruma sewa sume bru fkir sal ak na amek lesen pulak. Hm so bored :(

Naseb baek superman aku ada jea teman aku. Ta lha rase bosan sgt. Tv pun ada. Internet pun ada. Tapy tu lha, na usha blog jea, mmg ta larat, na pndg fb lagy lha rse na mntah. Ap boley buat. Makan tido jea lha. :p

*bosangilagila

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Wednesday, December 14

Percintaan Ini - Ezad Lazim ♥


Aku ta tahu knapa aku suka lagu ney. Tapi ak ta hafal lagy lirik lagu ini. Hm nta, aku kan jiwangg. Haha. Jadi aku mmg suka lagu-2 mcm ney. Btw, lagu ney mmg best. Aku suka ♥

Paling aku minat, lirik dy part ney

*
PERCINTAAN INI AMAT MEMILUKAN
PERPISAHAN INI SUNGGUH MENYAKITKAN
NAMUN APA DAYA
TERPAKSA KU TELAN
SEMUA KEPAHITAN

KEPILUAN INI MERACUN HIDUPKU
KESUNYIAN INI MEMBUNUH JIWAKU
TERGAMAK KAU SAYANG
MELIHAT DIRIKU DALAM KESEDIHAN
DIPERMAINKAN OLEHMU ♥


*tamau tamau jadi cm ney :)



with love ♥

Thank you for visiting here :)

Monday, December 12

Bersyukurlah kerana kau kecewa sekarang :)


*click utk tumbesaran

"Allah tahu apa yg kita mampu. Dia tahu kita mampu menghadapi kekecewaan itu, maka DIA *(kt atas ney stu kesilapan ejaan) berikan pada kita sebagai UJIAN"

itu komen aku pada status atas neyy. Ye kawan.

Kalau Allah tahu kita ta mampu menanggung kepayahan itu, dia tidak akn mberikannya pada kita.
Seperti aku pada suatu ketika dulu. Aku pernah jatuh, aku ta mmpu na bgun, ta mmpu na bgkit dri kekecewaan hdup aku. Tapi aku berfikir, dgn sokongan dri rakan-2 ak, aku cuba bangkit. Aku sedar Allah inginkan yg terbaik utk ak. Dia tahu aku mmpu menghadapi kekecewaan tu maka Dia berikan pada ak. Dan Alhamdulillah. Aku masih kuat utk meneruskan hdup yg dulunya penuh dgn duri tajam melukai hati :)

Dan kawan, jgn pernah salahkan takdir yg Dia berikan pada kau. Dia lebih tahu apa yg terbaik utk kau lebih dri yg kau tahu sendiri. Bersyukurlah kerana kau kecewa skrg :)

*Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah :)


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Friday, December 2

Such a sweet :)


*sweet kan?

Tadi aku pergi JJ, tengok cerita neh. Thanks God. Tiket ada lagi :)
Hm, surely, sedih doe cte tu. Actually, ak da egat-2 lpe novel dy, tapi ak tahu lha pasal Izah and Hariz tu. 
Banyak kali juga ak menangis. Part Izah merayu na Hariz nikah dgn dia, part Hariz menangis, ehh mcm-2 part. Tapi seriously, ak terharu tengok Hariz menangis untuk Izah. Kalaulah ada lelaki sanggup menangis demi aku...

Tapi ini baru pertama, ak harap akn ad smbungannya. Ohh cannot wait lhaa :)

#terbayang kau 
Hm, suka lhaa 

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH