Wednesday, November 30

Semua org berhak bahagia ♥



"I want to love again, but after everything that has happened...It's hard to love.
My uncle just died, my brother's getting cheated on and needs to get a divorce, my parents are about to go broke....Everything is just crashing in. I want to love someone and have someone to lean on, but everything has just dissolved."

Bila aku baca luahan hati neh kat satu page kat youtube, baru aku sedar. Nasib aku tidaklah seteruk. Ada lagi yang lebih teruk dari aku. Ada yg lebih merana dari aku. Ada yg tidak pernah merasa disayangi, ada yg tidak pernah merasa erti bahagia.

Alhamdulillah. Walaupun aku dilukai sebegini, aku pernah merasa bahagia, aku pernah disygi walaupun hanya seketika. Sesungguhnya aku masih bisa kuat. Namun aku tidak tahu bagaimana org yg meluahkan isi hatinya ini bisa bertahan. Tanpa dia duga, dia sebenarnya dah putus asa dengan hidupnya. 

Mngkin dia merasakan kasih sayang tidak pernah wujud buat dia. Apa yg aku harapkan pd insan neh, biarlah dia bangun. Dan semoga ada seseorg yg mmpu membuatnya bangkit semula. Dia patut tahu, semua org berhak bahagia :)

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Tuesday, November 29

Jgn diikut lara hati :))


Yeah.. Like a statement. People changed for two reason.

1. They have learned a lot :)
2. They have been hurt too much

So that i :)
Bila seseorg itu berubah kerana terlalu banyak terluka, mesti korang pun pena rasa cne rsanya bila berada di tempat aku. Dan phonan korang sekarang untuk kuat adalah pada DIA. DIA tidak pernah berhenti mendengar luahan hati hambanya, dan padaNYA tempat terbaik kita mengadu. ALHAMDULILLAH.

Aku tenang kini. Dia bukan jodoh terbaikku, ada hikmah kenapa Allah membiarkan dia pergi dan ada sebab mengapa Allah tidak menyatukan kami. Terima kasih Ya Allah :)

#jangan hairan kalau lepas neh, entry aku melarakan hati, kerana itu matlamat aku. Blog sedih :D
#the place where you can let go all of your feels and share wit me anything :)


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Monday, November 28

Tabah juga suatu perasaan :)


Hm semalam, aku keluar dari rumah. Ak dduk di buaian. Memandang ke langit. Tiada bintang kelihatan. Langit kosong. Hanya dihiasi bulan yg kelihatan muram. Sama seperti aku. Kesepian dan kekosongan. Tanpa seseorang.

Tapi bibir aku mengukir senyuman. Walaupun bintang tiada, bulan tetap keluar. Bulan tetap bersinar walaupun pudar. Bulan tetap tersenyum walaupun tanpa bintang. Begitu juga aku. Masih tersenyum walaupun hati masih ada kesan calar semalam. Aku tetap tersenyum untuk hari-2 mendatang.

Jangan berasa simpati pada aku. Tolong. Jangan berasa begitu. Aku mohon beri aku kekuatan. Beri aku dorongan. Sebab aku ta mahu jadi seperti bulan semalam. Muram tanpa bintang. Aku mahu jadi bulan yang tersenyum walaupun tanpa bintang :'D


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Sunday, November 27

Terima kasih korang ♥



* kebanyakan lelaki xboleh sangat kita nak percaya..trust me... akak pon mngalami nasib yg sama ja cam ekin

lo ad masalah ng aty nie susah ckit nak ubt... p pcye la allah 2 ad... ag un jodoh 2 kan da dtntukan... ko kne kuat ek..maybe dy bkn tuk ko..dan maybe ko akn dpt y ag bek dai 2... ko kne saba..

dah :'( sbb tu aku tak suka kau couple !! lelaki sstgh mmg la . sabar k . aku tahu kat luar tu ada sseorg mmg baik dtakdirkn utk kw . stu ary dy psti muncul . kau jgn rsau , bf pergi byk kali pun , kau ttp ada kawan2 . kawan2 sume setia ada ( sestengah je lah yang berguna , setgh mcm hampeh bukan nak phm masalh kita ngn BF , tapii kutuk kita lebih ) s0 ,kena pandai pilih kawan k . no matter what , iloveutillmylastbreath , friend ♥

Thanks babe. Korang semua bgy byk perangsang pd aku. Yeah. Jgn risau. Aku takkan jatuh. Seteruk mana aku jatuh, aku tetap akan bangun sebab aku tahu aku tidak bersendirian. 

Sis Sal, Syera, and most lovely, Tascha.

Thanks okayy atas nasihat korang. Tanpa korang aku rasa tade makna. And jgn risau kayy. Sekarang aku masih kuat, masih tabah untuk dugaan seterusnya. Aku dah biasa dgn dugaan mcm neh. Jadi, aku tidak pernah jatuh. Sayang korang semua ♥


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Thursday, November 24

HEART 2 HEART ♥



"manusia boleh pergi, tapi cinta tinggal selama-lamanya"
Sweet movie. Romantic 


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Sunday, November 6

Lelaki menguji kesetiaan wanita ♥


Lelaki... 
Walaupun sudah berkali-kali si dia mengucapkan perkataan cinta, namun masih tidak cukup untuk membuktikan kesetiaan terhadap mereka.
Seandainya si dia memiliki kriteria yang diimpikan, tetapi bagi sesetengah jejaka itu bukanlah faktor yang membuatkan dia memilih kamu. Pelbagai cara dilakukan demi menguji kesetiaan yang dibina.
Tidak dinafikan, mereka mempunyai keistimewaan dan kelebihan tersendiri dalam mengenalpasti kesetiaan yang diberikan, sepanjang menjalinkan hubungan bersama teman wanitanya.
Yang pasti, dia akan cuba melakukan pelbagai cara dalam menentukan sama ada anda layak ataupun tidak bertakhta di hatinya.



1. Adakah si dia materialistik?


Sering menjadi persoalan kebanyakan kaum
lelaki. Untuk mengetahui sejauh mana tahap materialistik anda, mereka
akan menguji dengan cara ini:


Memberi hadiah murah
Reaksi kamu: Sering bertanyakan soal harga, jenama, di mana membelinya dan tidak mahu sesekali menyimpan barang tersebut. Kamu gagal.
Reaksi kamu: Gembira dengan pemberian yang amat bermakna dan terus memakainya. Kamu lulus.

Mengajak menikmati hidangan yang murah
Reaksi kamu: Menolak ajakannya, tidak mahu menikmati hidangan yang disediakan dan menunjukkan rasa marah. Anda gagal.
Reaksi kamu: Tidak keberatan menunaikan permintaannya dan menikmati hidangan dengan penuh selera. Anda lulus.

2. Perkara yang melemahkan perasaan wanita apabila diuji tahap cemburu

Sesetengah golongan lelaki sentiasa ingin mengetahui sejauh mana perasaan cemburu kekasihnya. Sama ada berat mahupun tidak, dia akan menguji dengan cara ini:

Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.
Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya. Anda lulus.

Menelefon wanita lain di hadapan kamu
Reaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.


3. Hubungan bekas teman lelaki

Rasa ingin tahu sejauh mana hubungan kamu dengan bekas teman lelaki adalah cara dia mengetahui sejauh mana cinta kamu terhadapnya. Ia akan menguji dengan cara ini:

Bertanyakan khabar bekas teman lelaki
Reaksi kamu: "Oh, dia semakin sihat, kami baru saja berjumpa pada minggu lepas". Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kenapa saya perlu mengetahui tentang khabar si dia, sedangkan hati saya telah dimiliki". Anda lulus.

Adakah kamu masih menjalinkan hubungan dengannya?
Reaksi kamu: Marah sambil mengutuk keburukan bekas kekasih. Anda gagal.
Reaksi kamu: "Kami masih berkawan, tetapi tidak serapat seperti dahulu". Anda lulus.

4. Mengukur tahap kesetiaan

Demi menginginkan kejujuran dan kesetiaan
daripada insan yang paling disayangi, si dia akan menguji kesetiaan kamu
dengan cara berikut:


Pergi melancong
Reaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.

Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamu
Reaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.


So? Anda lulus atau tidak? :D


with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

Saturday, November 5

Salam SPM ♥

*ngeri

Hari neh, Hari Raya AidilAdha. Tapi ak bukan na ckp psl tuu, ak na ckp psl SPM :D
Yeahh SPM yg akan bermula pada 14 hb 11 2011 iaitu jatuh pada tarikh lahir my lovely besties, Tascha
Hmm, so how the preparation ?
Grr~~ Of course lhaa ta ready semua. Gila? Haha
Dlm 70% kot. Hm Ak hrap dpt lha buat nty. Doa byk-2 kt Allah.
Cikgu math ckp, kamu ingat satu benda je. Sentiasa yg ALLAH BERSAMA KAMU dan insyaallah kamu boleh jawab.
Tips, kalau lupa apa-2 dlm dewan nty, bce selawat byk-2, insyaallah kamu boleh ingat :D

Hm, ta sbr na abeskan exam sbb na keluar dri sekolah tu. Ta sbr na mulakan hidup sebagai bekas pelajar sekolah. Na hilangkan semua ketensionan kt sekolah tu. Ta sbr sgt. Yeah ta sbr na na abeskan exam tpy dlm mse yg sama takoottt uhhh.

Mak, ayah, angah mohon restu. Restu angah ye mak. Berkat mak ngn ayah penting sgt.
Ya Allah, permudahkanlah aku untuk memperoleh kejayaan ♥

Lastly, for the SPM's reader :*
GOOD LUCK FOR SPM ♥

with love ♥
 

Thank you for visiting here :)

BLOG INI ADALAH HAK MILIK PENUH NUR ASHIKIN ALMI. TERIMA KASIH